Sprievodca - Widget na www stránky

Najpopulárnejšie použitie widgetu

Widget, mimo to, že má jednoduchú konštrukciu, je veľmi univerzálnym a účinným náradím v rukách schopného marketéra. Nižšie Vám predstavíme niekoľko príkladov najpopulárnejších použití widgetu. Vďaka jednoduchému spusteniu nových projektov bez toho, aby ste potrebovali zakaždým kontaktovať IT oddelenie, máte možnosť zbierať dáta od užívateľov rýchlo a kedykoľvek budete potrebovať. Pomocou widgetu môžeme užívateľov aj pozývať, aby vykonali nejakú akciu na našej stránke, napr. stiahli súbor s ponukou, alebo sa prihlásili k odberu newslettera.

Pozvánka ku komplexnému prieskumu užitočnosti stránok

Ak je naším cieľom vykonať komplexný prieskum o užitočnosti a potrebách používateľov, widget bude slúžiť ako pozvánka k takému prieskumu. Stačí, keď sa opýtame „Chcete nám pomôcť vylepšiť naše stránky a vyplniť krátky dotazník?” a v nastavení zapneme funkciu presmerovania na externý dotazník.

1

Vďaka pokročilým pravidlám cielenia máme možnosť zobraziť pozvánku napr. užívateľom, ktorí sú na stránkach minimálne 10 minút, aby sme neprosili o názor niekoho, kto ešte len prišiel na stránky.

2

Ešte lepším pozvaním je zadanie prvej otázky dotazníka do widgetu a po udelení odpovede užívateľom, vďaka ktorej ho môžeme segmentovať, je presmerovaný na dotazník jeho skupiny.
3

Pamätajte, že dotazník môžete zobraziť na novej záložke (odporúčame to pri dlhších výskumoch), alebo na vrstve nad zobrazenou stránkou (odporúčame pri kratších prieskumoch). Zodpovedajúcu konfiguráciu nastavíte v „Nastavenie widgetu”.

4

Jednoduchý prieskum

Ak je prieskum krátky, nemá zmysel presmerovávať používateľov na externé dotazník a všetky otázky môžete umiestniť do widgetu. Vďaka podmienkam a logike zobrazenia otázok, uvidí každý užívateľ iba otázky, zodpovedajúcej jeho situácii. Takýto prieskum môžete využiť napr. k rýchlemu zberu názorov na aktuálnu reklamnú kampaň alebo na zmenu ponuky, ktorá vošla do platnosti.
5

Rýchly názor na stránku

Widget sa skvele hodí, keď chceme zobrať informácie týkajúce sa jednej konkrétnej podstránky. Napr. či je ponuka na stránke zrozumiteľná, či používateľ v sekcii FAQ našiel všetky odpovede, alebo aký bol cieľ návštevy stránky.

6

Zastavenie odchádzajúceho užívateľa

Ak sme nášho užívateľa doviedli až k objednávke, budeme chcieť, aby celý proces dokončil jej potvrdením. Bohužiaľ konverzia na formulároch sa pohybuje okolo 5% – 20%. Je dobré sa dozvedieť prečo užívateľ chce odísť.

Za tým účelom definujeme pravidlá: ukáž iba v objednávke a to v prípade, že používateľ chce odísť (funkcia sa aktivuje, ak používateľ kurzorom prejde hornú lištu prehliadača). Aby sa widget zobrazil, musia byť splnené obe podmienky.

7

V tej istej časti môžeme vytvoriť dve stránky. Na prvej sa spýtame na dôvod odchodu a na druhej (zobrazí sa iba po vybraní „moc vysoká cena”) zobrazíme napr. zľavový kupón.

8

Registrácia k odberu newslettera

Widget môžeme použiť aj ako jednoduchý nástroj pre registráciu k odberu newslettera so zľavami.

Vytvoríme widget s prvou otázkou na e-mailovú adresu a s druhou otázkou (čo je právna požiadavka), kde prosíme o udelenie súhlasu na zasielanie marketingových materiálov na danú e-mailovú adresu.


9

Na čo pamätať?

Môžete mať na raz niekoľko aktívnych widgetov súbežne.

Pomohol Vám tento článok?

Ďakujeme za odpoveď