Výber vhodnej metódy výskumu závisí od mnohých faktorov, napríklad od veľkosti výskumnej vzorky, dobe jeho vykonania, metódach, nástrojoch a účele výskumu. Ak je nutné vykonať prieskum veľkého počtu respondentov, bude určite najužitočnejšia práve kvantitatívna metóda.
Čo poskytuje kvantitatívny výskum a kde sa používa?
Cieľom tejto metódy je poskytnúť študovaným javom špecifické opatrenia. Používajú sa pri hľadaní odpovedí na základné otázky, ako napríklad: Koľko? Čo? Keď? Primárnym účelom kvantitatívnych metód je:
- overenie znalostí a údajov,
- štúdia frekvencie výskytu daných javov, distribúcia odpovedí a poskytnutých názorov
- rýchla a efektívna analýza,
- overenie hypotéz vykonaných na začiatku štúdie.
Výsledky kvantitatívneho výskumu sú analyzované pomocou štatistických alebo matematických metód.
Využitie kvantitatívneho výskumu je prakticky neobmedzené – vďaka nemu môžeme získať informácie, okrem iného, o imidži značky, profile zákazníka alebo potencionálneho zákazníka, správaní spotrebiteľov, postoje k daným produktom alebo službám. Počas štúdie hľadáme konkrétne údaje o našej situácii, ale výsledky vzťahujeme k celej študovanej populácii.
Tento typ výskumu možno vykonávať pomocou rôznych techník, ako napríklad:
- dotazníky vo forme prieskumu,
- osobné rozhovory,
- CAWI (online prieskumy),
- telefonické rozhovory a poštové prieskumy.